Το βλέμμα της κάμερας, Από τα σημεία του κινηματογράφου στη φιλμική γραφή
Μία νέα μελέτη της Ελευθερίας Δημητρομανωλάκη για τη σημειολογία του κινηματογράφου.
Το βλέμμα της κάμερας,
από τα σημεία του κινηματογράφου στη φιλμική γραφή
συγγραφέας: Ελευθερία Δημητρομανωλάκη
εκδόσεις: τοβιβλίο
εκδόσεις: τοβιβλίο
σελίδες: 224
ISBN: 978-618-5348-09-0
ISBN: 978-618-5348-09-0
Λεπτομέρειες
εκδοτική επιμέλεια: Δήμος Χλωπτσιούδης
γλώσσα: ελληνικά
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiVlFDqbgmv2pw3iQ_nc9IwAj6hK4gRS3P4dqtve5T3XgwHCfO3CXJsuMaObFRfj3gViGP4yMx2Y60OLNe_cfAln19Y9GssiHPMFWLDGGH_RoynMHV9_AJBO7R2614ByUv6pQgXM8yAzI8/s1600/download_button_1.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjK0cBByqBOvzJyDdtno6M32DAfcGpjyPrkWQiTmAW7I7XR4BYgx8bmFL-IfZ460o0C3BeQT9myl23k6xDLzsILjEygcnOCKtQ4jhOzue1D14D2t7ceQTN8M12ZeYk3roRquVNuIUXB5Ro/s1600/reading_online_1.png)
Μπορείτε ελεύθερα να το διαβάσετε online από εδώ
ή να το προσθέσετε στην ηλεκτρονική σας βιβλιοθήκη σε μορφή pdf
Περιγραφή
(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Η μελέτη της Ελευθερίας Δημητρομανωλάκη προσεγγίζει τη σημειολογία του κινηματογράφου στην πολυδιάστατη και πολυσύνθετη αποτύπωσή της, με βασικό άξονα τη σημειωτική σχέση της χωρικότητας με τη χρονικότητα.
Αναδεικνύεται ερευνητικά πώς η χωρική και εικαστική άρθρωση του κινηματογράφου σηματοδοτούν τη σχέση του με το θέατρο και τις εικαστικές τέχνες στο σύνολό τους, ενώ παράλληλα η χρονική διάσταση της φιλμικής γραφής σηματοδοτεί τη συντακτική σύμπλευσή του με τη λογοτεχνία.
Η κατανόηση του διττού ρόλου της κινηματογραφικής κάμερας μπορεί να απελευθερώσει τους πολλαπλούς φιλμικούς κώδικες κατά την εφαρμογή τους στη σκηνοθετική πράξη, και επιπλέον να φωτίσει ερμηνευτικά με ποιους τρόπους η τέχνη της εικόνας ως εικαστική ανάπτυξη στο χώρο, οδηγεί στην αφήγηση μιας ιστορίας που εξελίσσεται στο χρόνο.
Αναδεικνύεται ερευνητικά πώς η χωρική και εικαστική άρθρωση του κινηματογράφου σηματοδοτούν τη σχέση του με το θέατρο και τις εικαστικές τέχνες στο σύνολό τους, ενώ παράλληλα η χρονική διάσταση της φιλμικής γραφής σηματοδοτεί τη συντακτική σύμπλευσή του με τη λογοτεχνία.
Η κατανόηση του διττού ρόλου της κινηματογραφικής κάμερας μπορεί να απελευθερώσει τους πολλαπλούς φιλμικούς κώδικες κατά την εφαρμογή τους στη σκηνοθετική πράξη, και επιπλέον να φωτίσει ερμηνευτικά με ποιους τρόπους η τέχνη της εικόνας ως εικαστική ανάπτυξη στο χώρο, οδηγεί στην αφήγηση μιας ιστορίας που εξελίσσεται στο χρόνο.